25 اردیبهشت 1403 5:51 ب.ظ

الزام تامین سوخت دوم جایگزین واحدهای صنعتی استان خراسان شمالی

در جلسه شورای گفتگو اعلام شد: قطع گاز در فصل زمستان برای تعدادی از تولید کنندگان این استان مشکلاتی ایجاد کرد که با درخواست از دستگاه ها و بانک ها خواستار حمایت برای تامین سوخت دوم هستیم..

 به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی خراسان شمالی،سعید پورآبادی دبیر و سخنگوی شورای گفتگوی دولت وبخش خصوصی استان در جلسه شورای گفتگو با اعلام این مطلب تاکید کرد: قطع گاز در فصل زمستان برای تعدادی از تولید کنندگان این استان مشکلاتی ایجاد کرد که با درخواست از دستگاه ها و بانک ها خواستار حمایت برای تامین سوخت دوم هستیم.

درادامه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی بر تامین سوخت دوم واحدهای صنعتی تاکید کرد و گفت: این واحدها باید تامین سوخت را در تمام طول سال مدنظر قرار دهند تا در صورت قطعی گاز با مشکل مواجه نشوند.

ناصر فخر موحدی  اظهار کرد:‌ اکنون در پتروشیمی خراسان برای ذخیره سازی سوخت مایع، مخزن یک میلیون لیتری ایجاد شده است و تلاش می شود تا از سوخت ال پی جی نیز استفاده شود.

وی در ادامه از سایر واحد های تولیدی در استان نیز خواست تا زیرساخت های سوخت دوم را در واحد مربوطه خود ایجاد کنند و بانک ها نیز در این راستا باید تسهیلات لازم را در اختیار واحد ها قرار دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: قطع گاز صنایع استان در زمستان امسال موجب شد تا برخی از واحدها مشتریان خود را از دست دهند که در همین راستا ضرر و زیان هایی را متحمل شدند. وی کمبود تریلی برای حمل سوخت دوم را یکی از مشکلات این استان دانست و افزود: در فصل زمستان برای جا به جایی سوخت دوم با کمبود تریلی مواجه هستیم که برای پتروشیمی و یا سایر صنایع نتوانستیم سوخت دوم تامین کنیم

اخبار بیشتر