27 اردیبهشت 1403 3:24 ب.ظ

مطالبه گری بخش خصوصی گامی در پویایی اقتصاداست

در جلسه شورای گفتگو اثر بخشی توسعه ای در حوزه سرمایه گذاری را مهمترین هدف شورا ذکر شد و بر مطالبه گری بخش خصوصی درجهت پویایی اقتصاد تاکید گردید.

 به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی خراسان شمالی،سعید پورآبادی دبیر و سخنگوی شورای گفتگوی دولت وبخش خصوصی دستور جلسه این جلسه را  گزارش کمیته در خصوص( اجرای بند ” ک” تبصره 11 قانون بودجه) بررسی هزینه سنگین  ثبت اسناد و املاک تضامین بازپرداخت تسهیلات تولیدکنندگان ،ارائه گزارش کمیته کارشناسی در خصوص بررسی درخواست اتحادیه صنف آبنبات ریزان مبنی بر افزودن به لیست طرح های حمایتی  وارائه گزارش کمیته کارشناسی در خصوص بررسی مشکلات کارفرمایان در خصوص عدم پرداخت سهم  بیمه درمانی تامین اجتماعی جهت معاینات دوره ای عنوان کرد.

معاون امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی در ادامه به موانع توسعه سرمایه گذاری و اصلاح قوانین در بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: تولیدکنندگان با مشکلات و چالش‌هایی رو به رو هستند و مطالبه گری در این بخش گامی در پویایی اقتصاد را به همراه خواهد داشت.

فخر موحدی بیان کرد: در همین راستا باید درصدد رفع مشکلات بخش خصوصی باشیم تا سرمایه گذاری در این استان رو به جلو حرکت کند.

وی اثر بخشی توسعه ای در حوزه سرمایه گذاری را مهمترین هدف شورا ذکر کرد و افزود: با بررسی چالش ها و آنالیز موضوعات مختلف باید این هدف اثر بخشی محقق شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی افزود: باید به شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بیشتر بها داد و دستگاه‌های دولتی نیز در شناسایی موانع بخش خصوصی باید کمک کنند.

وی با تاکید بر تشکیل کمیته کارشناسی ذیل شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی هم ابزار مردمی، دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در اختیار دارد لذا باید با تشکیل کمیته کارشناسی ذیل این شورا مصوبات با جزئیات بیشتری بررسی خواهد شد.

اخبار بیشتر