10 اردیبهشت 1403 7:18 ق.ظ

شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی یکی از تاثیرگذار ترین جلسات استانی است

در جلسه شورای گفتگو تاکید شد:

شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی یکی از تاثیرگذار ترین جلسات استانی است

دکتر مازیار زند، دبیر و سخنگوی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی ، جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را مهم و تاثیرگذار در حل مشکلات بخش خصوصی دانست و متذکر شد:پیگیری مشکلات بخش خصوصی چه در سطح استان و چه در سطح کشور ، یکی از مهم ترین برنامه های اتاق بازرگانی  است.

وی افزود: در همین راستا جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی یکی از جلسات مهم استان  است که  شاکله اصلی آن پیگیری و حل مشکلات بخش خصوصی است که در آن اهم مشکلات فعالان اقتصادی پس از جمع بندی نهایی و ارائه پیشنهادات لازم، مطرح و مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

فرصت‌های سرمایه‌گذاری خراسان‌شمالی شناسایی و معرفی شود

ناصر فخر موحدی ،معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی نیز با قدردانی از اقدامات تاثیرگذار اتاق بازرگانی به ویژه دبیرخانه شورای گفتگو در پیگیری حل مشکلات بخش خصوصی : افزود: گره ها و مشکلات اصناف و بازار در مرحله اول باید در کمیته های کارشناسی مطرح و چکش کاری شود و در نهایت برای مصوبه به شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی وارد شود.

وی اضافه کرد: طرح‌هایی که با اظهارنظرهای کارشناسی وارد شورا خواهند شد به نتیجه لازم می رسند و در این خصوص علاوه بر غنای کار به بهره وری مناسب نیز می رسد.

معاون اقتصادی استاندار همچنین  با بیان اینکه معرفی ظرفیت‌های اقتصادی استان تاثیر بسیار زیادی در جذب سرمایه گذاران دارد، گفت: این پتانسیل ها باید شناسایی و معرفی شوند.

 وی اظهار کرد: این استان از نظر زیر ساخت شهرک ها و نواحی صنعتی از استان های دیگر عقب است و باید نوحی را با جذب سرمایه گذار توسعه داد.

وی به همایش سرمایه‌گذاری ملی که بهمن ماه جاری در تهران برگزار می شود اشاره کرد و افزود: این همایش در سطح بین المللی برگزار می شود و بسیاری از سرمایه‌گذاران کشورهای مختلف از آن دیدن خواهند کرد و فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت های استان است.

در این جلسه مشکل اصناف با بینائی‌سنج‌ها و چشم پزشکان در خصوص فروش عینک در مطب‌ها بررسی شد و این موضوع باید در جلسه ای با حضور کارشناسان و امور حقوقی استانداری مورد بحث قرار گیرد.

اخبار بیشتر